Vad gör jag med osålda tidningar?

Du är här:
< Tillbaka

För de tidningar som du inte säljer (returer) ska du

klippa ut datumet på framsidan och spara (se bild nedan).

Det är viktigt att du sparar urklippen då vi varje månad

slumpmässigt väljer ut säljare som måste skicka in sina urklipp.

Detta gör vi för att se att de stämmer överens med vad du som säljare rapporterat i Säljappen eller på hemsidan.

Returrapportering gör du antingen här eller i appen.

Var noga med att returrapportera efter varje försäljningstillfälle!

När vi efterfrågar dina urklipp ska du lägga ner alla klipp

från huvudtidningen och magasinen för den månad vi efterfrågar.

Du ska alltså inte skicka tillbaka hela tidningen utan det räcker att du skickar urklippet av första sidan på varje huvudtidningen och magasin du har i retur.

När du klipper tänk på att:

1. Se till att datumet syns på varje urklipp. Klippet bör vara ca 6 x 3 cm.

2. Sortera returerna i datumordning och sätt gärna ett gem för varje dag.

3. Glöm inte att notera antalet returer för respektive dag på returkuvertet.

Du lägger urklippen i det bifogade returkuvert och postar det sen till oss.
Du behöver inte sätta på frimärke, portot är betalt.

Såhär klipper du dina returer:

Expressen

GT

Kvällspressen

Leva & Bo

Söndag

Viktigt att tänka på vid returhantering

Spara dina returklipp i minst två månader och kom ihåg att rapportera antalet returer direkt efter försäljning.

Det gör du genom att klicka på ”Returrapportera” eller i Säljappen.

Rapportera antalet returer via hemsidan eller Säljappen.

Ta för vana att göra det direkt efter varje försäljningsrunda.

 

Viktig information

Du kan aldrig rapportera returer, ändra returer, visa eller avlyssna returinformation som är äldre än 6 dagar. Om du inte hinner rapportera dina returer inom 6 dagar, kommer du att få en felaktig faktura.

Fakturabeloppet blir då alldeles för högt.

Det är också mycket viktigt att du rapporterar 0 (noll) i retur om du inte har några returer.

Kom ihåg att ditt säljarnummer och personliga kod är unika för just dig.

Lämna aldrig ut din personliga kod.

 

Är din leverans fel?

Om du har fått fel antal tidningar i din leverans, kanske för få eller för många.

Då är det jätteviktigt att du mejlar din säljledare direkt så att han eller hon

kan justera detta i systemet. Då blir din faktura rätt!

  • Anmäl ditt intresse för att börja sälja tidningar












    Om dina personuppgifter

    Vi behandlar endast dina personuppgifter som du lämnar i formuläret ovan för att kunna skicka ut erbjudande om säljavtal till dig.
    Om du inte skriver på ett säljavtal med oss raderar vi dina uppgifter inom 3 månader.
    När ett avtal upprättats behandlar vi dina personuppgifter för att uppfylla det avtal som upprättats.
    Kontakta expsaljare@expressen.se om du har ytterligare frågor om dina personuppgifter.